Morgenmøde – forelsk dig i Instagram

Bering StartUp byder på inspiration for iværksættere til forårets første morgenmøde. Passionistaen Carolina Cia Bruun fra Instagram-fænomenet Green Goddess giver sine bedste tips videre til de fremmødte, som suger til sig fra en topmotiveret foredragsholder. 10.000 følgere på Instagram efter 1 år og 4 måneder er ikke en tilfældighed, men et resultat af engagement og dygtig markedsføring, så der er god grund til at spidse ører.

???????????????????????????????

Green Goddess er et sundhedsunivers (uden løftet pegefinger) for kvinder skabt af Carolina Cia Bruun og Caroline Fibæk. Palletten spænder fra madopskrifter, egen hudplejeserie, køkkengrej, yogatøj, mad og drikke til e-kurser i bl.a. hormon-yoga. Webshoppen fører alle produkter og begge iværksættere kan skrive forfatter på cv’et med titler som “Go Green” og “Hormonel Harmoni”.

15 idéer til dig, som har virket for os – forelsk dig!

Carolina deler gavmildt ud af sin egen erfaring på Instagram og med 10.000 følgere, har ordene en vis tyngde, man ikke kan komme uden om. Din passion for sociale medier skal skinne igennem. Du skal ville være der, for det kan mærkes. Lad være med at dræbe spontaniteten med en fastlagt kalender, der ikke giver dig mulighed for at træde ved siden af. Forelsk dig i Instagram og universet af lækkerhed.

???????????????????????????????#hashtagerdinven – #glimtiøjet – #følgfollowers

Brug hashtags til at være kreativ. Mandag og fredag er klassiske hashtag-dage og et fint sted at starte. Spred glæde med hashtags som humoristiske indslag, men brug dem også strategisk og tænk over, hvad du gerne vil findes på. Ræk hånden ud og følg dine followers – folk elsker at få et “like”, det er lige så godt, som et møde i virkeligheden. Derfor bør du også sætte tid af til at svare på henvendelser fra kunder og følgere. Caroline bruger selv ca. 3 timer om ugen på kundepleje og dialog.

Instagram egner sig ikke til klik-kampagner, men du kan få flere følgere fx ved at give en gratis e-bog til nye sign-ups eller opfordre folk til at dele billeder ved en “inspirer dine venner-kampagne”. Mediet egner sig godt til teasers a la “der sker noget spændende her om lidt”.

“Don’t state the obvious” og historien om den blå spirulina

Til forskel fra andre webshops har Green Goddess testet alle produkterne selv. Produkterne pakkes ind i værdier, så selve produktbilledet bliver et statement. Teksten skal være interessant som “grav din tandbørste ned i haven” om en bæredygtig bambustandbørste.

???????????????????????????????Derudover er trendspotting en god idé. Følg andre inden for samme branche og se, om du kan fange nogle tendenser til din egen virksomhed. Carolina følger flere mad-bloggere og blev derved opmærksom på, at blå mad hitter i USA. Maden får sin (unaturlige) farve fra blå spirolina, som Green Goddess nu forhandler som de eneste i Danmark. Det kan altså betale sig at være vågen, så man kan blive de første til at poste et billede af en blå café latte.Bering StartUp

Så er der juice, spørgsmål og netværk

Carolina blæser salen bagover med positiv energi og selvfølgelig har hun præmier med til de iværksættere, der tør dele en god idé med de andre morgenfriske deltagere. Selvfølgelig har hun også lavet en Green Goddess 10% rabatkode til dagens deltagere. Og selvfølgelig har hun seriøse bud på løsninger til de iværksættere, der stiller spørgsmål om deres egen markedsføring på Instagram. Der er vitterlig ikke noget, der ikke er gennemtænkt. Og til sidst laver hun juice til os #whatsnottolike?

Besøg selv Green Goddess’ hjemmeside og se, hvordan man nytænker produkter og koncepter i lækre ord og billeder.

Kan Bering StartUp gøre noget for din virksomhed? Besøg Bering StartUps hjemmeside og se de mange tilbud inden for business coaching og kontorfællesskab.

Følg med i parkens events og bliv klar til Bering StartUps næste morgenmøde.