Modern Marketing – Social Selling

Thomas Thomsen fra Konxion gav inspirerende indspark om salg via de sociale medier på Bering StartUps morgenmøde om salg for iværksættere. Få budskaberne her. 

“Brug 20% af din omsætning på markedsføring de første år som iværksætter.”

Med god energi, masser af iværksættererfaring og skarp viden om de sociale medier gav Thomas Thomsen fra Konxion sine bud på opmærksomhedspunkter for salg via de sociale medier. Thomas er selv iværksætter og er idag kreativ direktør i sin egen virksomhed, der er vokset til ca. 35 medarbejdere over en kort årrække.

“Du bør opdatere hver dag på din sociale platform…”

…var et af de konkrete budskaber. Det er samtidigt vigtigt, at man sørger for at det er kvalitetsindhold målrettet det kundesegment, man vil have i tale.

“Hellere være på en kanal og gøre det rigtigt end at sprede sig over for meget, hvor kvaliteten så ikke er god”

At forstå sit kundesegment var både på Thomas´dagsorden, mThomas Thomsen Konxionen
også hos Business Coach Henriksen Mark Henriksen fra Bering StartUp, der indledte morgenmødet med en kort introduktion til Business Model Canvas. Bering StartUp benytter Business Model Canvas (læs mere om værktøjet her) i business coaching og de 3 skarpe morgenmøder, der holdes i foråret er bygget op over de 3 hovedelementer salg, værdiskabelse og ressourcer.

Næste morgenmøde er den 24. februar 2016, kl. 8-9, hvor temaet er at blive konkret på den værdiskabelse, man som virksomhed tilbyder kunderne. Morgenens gæst bliver gæstetaleren den dag bliver Daniel  Baun fra Baun&Co.

Daniel er forfatter til bogen Heartcore Business, om formålsdreven virksomhed og vigtigheden i at tilføre værdi til kunder og  medarbejdere, og har interviewet en lang række af topledere i Danmark om emnet. Læs mere og tilmeld her